Jak jeść, żeby być w formie :-).

Święta Wielkanocne minęły, ale do dzisiaj wielu z nas odczuwa skutki tzw przejedzenia, kiedy w sposób nie do końca kontrolowany, spożywaliśmy wiele różnych smakołyków ze świątecznego stołu. Dlatego ten artykuł może Wam wiele powiedziec :-).
—————————————————————————————————————-
Jak jeść, żeby być w formie?

pobrane Jak jeść, żeby być w formie : ).
Obecnie niezwykle modne są suplementy diety. Obiecują one pomoc w rozwiązaniu problemów z kiepską cerą, słabymi paznokciami, zaburzeniami trawienia, awitaminozą, brakiem magnezu i wielu wielu innych schorzeń. Zaczynamy je traktować jak remedium na wszystkie swoje zdrowotne problemy. Zapominamy przy tym, że faktyczna wchłanialność wszystkich zawartych w suplementach substancji nie jest największa. Dlatego owszem, w razie niedoborów można ratować się witaminami czy minerałami w tabletce ale nie należy zapominać, że to z pożywienia czerpiem najwięcej zbawiennych dla zdrowia substancji. Jesteśmy tym, co jemy i to się raczej nie zmieni. Dlatego poniżej proponujemy naturalne środki na popularne problemy.

W ochronie przed przeziębieniem pomocna jest dieta bogata w witaminę C ( znajdziesz ją w papryce, kiwi, natce pietruszki, kiszonej kapuście, cytrusach); cynk ( w twardych serach, skorupiakach, wątróbce, rybach z puszek i pełnoziarnistym pieczywie); witaminy B 12 (drób) i A ( marchewka, brokuły, pomidory, papryka) ; nienasycone kwasy tłuszczowe (ryby) i rośliny takie jak dzika róża, pokrzywa, żeń szeń, oraz miód i produkty typu „bio”. Dzięki nim sezon grypowy można przejść bezchusteczkowo!

Nie potrzeba też specjalnych tabletek, by dać sobie radę z obniżonym nastrojem i depresją. Natura i na to wymyśliła sporo środków. Zaczynamy oczywiście od wspaniałej czekolady, zwierającej magnez, potas i żelazo i dodatkowo dającej nam serotoninowo-endorfinowego kopa dobrej energii. A na drugie danie, pomocne w zwalczaniu depresji będą: produkty pełnoziarniste, nasiona, orzechy i jajka zawierające magnez i witaminy z grupy B; szpinak, czy natka pieruszki, zawierające żelazo; brązowy ryż i kasze pełne błonnika; cytrusy, banany, kiwi i awokado pełne witaminy C i tryptofanu, czyli aminokwasu przekształcanego w hormon szczęścia.

Ostatnio zmorą coraz większej ilości kobiet jest cellulit. Powstało już mnóstwo preparatów mających zwalczać uwięzione miedzy komórkami tłuszczowymi toksyny, nadające skórze wygląd skórki pomarańczowej. A przecież powody jej powstawania tkwią w metabolizmie! Nic więc prostszego jak zwalczać cellulit dobrą dietą. A w jej ramach: wyrzec się produktów fast-foodowych oraz nawyku nieregularnego jedzenia. Wybierać świeże warzywa i owoce ( jabłka, grejpfruty, winogrona, truskawki i maliny), lekkostrawne i pełne witaminy C; płatki, otręby i suszone owoce pełne błonnika; oraz warzywa, pełnoziarniste pieczywo, chude ryby i nabiał. Dodać do tego szklankę soku z pomarańczy wypijaną każdego dnia, odjąć sól, alkohol i kawę. I tak zdobyć przepis na skórę idealną.
www.instytut.pl
—————————————————————————————————————-

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.