Jak jeść, żeby nie chorować?

Jak jeść, żeby nie chorować?
images1 Jak jeść, żeby nie chorować?

Powszechnie wiadomo, że odpowiednia dieta pozwoli nam schudnąć, nabrać sił, lub poprawić cerę. Ale czy dieta pomoże nam uniknąć chorób? A jednak, spożywając odpowiednie produkty możemy w znacznym stopniu zmniejszyć ryzyko zachorowań.
W czasie zwiększonej ilości zachorowań podróżując miejskim transportem narażani jesteśmy na przeziębienia i grypę: chorobę przenoszoną najczęściej drogą kropelkową. Szczególnie wtedy warto spożywać jak najwięcej owoców cytrusowych. Pomarańcze, cytryny, grejpfruty to doskonałe źródło witaminy C, która wzmacnia naszą odporność. Duże ilości witaminy C znajdziesz także w chrzanie, brokułach, porzeczkach, aronii, brukselce, kalafiorze i jeżynach.
Ogromną rolę w budowaniu naszego układu odpornościowego mają kwasy tłuszczowe omega 3 i omega 6. Są one wprost nieocenione dla ludzkiego organizmu. Prócz wspomagania odporności wpływają one pozytywnie na układ krwionośny, zapobiegają zawałowi serca, nadciśnieniu, arytmii serca, łagodzą zaburzenia ukrwienia, a nawet ujędrniają skórę i wygładzają zmarszczki. To jednak nie koniec dobroczynnego wpływu kwasów omega 3. Badania wykazują, że obniżają one ryzyko powstania choroby nowotworowej, wspomagają leczenie schorzeń psychicznych, poprawiają przesyłanie sygnałów nerwowych i zwiększają poziom serotoniny – neuroprzekaźnika wpływającego pozytywnie na samopoczucie. Najwięcej wspomnianych kwasów tłuszczowych jest w rybim tłuszczu. Regularne spożywanie makreli, łososia, dorsza czy tuńczyka zapewni nam odpowiednią dawkę kwasów tłuszczowych. W odwodzie pozostaje zmora dzieciństwa, czyli tran. Na całe szczęście obecnie tran dostępny jest już pod postacią żelowych kapsułek, więc nie musimy się obawiać jego smaku.
W okresie zwiększonego ryzyka zachorowań warto jeść surowy czosnek. Wspaniale nadaje się do kanapek i sałatek, jednak jego intensywna woń często powoduje, że unikamy czosnku. Dlatego warto po spożyciu czosnku rzuć natkę pietruszki, która niweluje zapach czosnku i przy okazji odświeża oddech.
Jeśli chodzi o płyny to musimy je często uzupełniać, nie tylko podczas choroby, ale i wtedy gdy jesteśmy zdrowi. Najlepiej pić ciepłe napoje: herbatę, zioła, ciepłe kakao czy mleko z miodem. Należy jednak pamiętać, że cytryna w herbacie, podobnie jak miód w mleku, zatraci swoje walory odżywcze jeśli dodamy je do gorącego płynu. Dlatego dodajemy je do wcześniej ostudzonego płynu.
Wiedza mówiąca nam co mamy jeść nie jest wystarczająca. Powinniśmy pamiętać jak jeść. Przede wszystkim regularnie i nie podjadać pomiędzy posiłkami. Karygodnym błędem jest wyjście bez śniadania. To osłabia naszą odporność i jest prostą drogą do zachorowania. Jednak, jeżeli będziemy się trzymać wszystkich zasad żywieniowych zalecanych przez specjalistów, nie powinna być nam straszna żadna choroba.
www.instytut.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.