Pomysły na szybkie i zdrowe przekąski…

Pomysły na szybkie i zdrowe przekąski.

th 2 Pomysły na szybkie i zdrowe przekąski...
Co wybrać ?

Wielu z nas większość dnia spędza poza domem. Praca, dojazdy, zakupy, sprawy w urzędach, to nasza codzienna mantra. Mimo to nie jesteśmy skazani na opychanie się niezdrowymi fastfoodami otłuszczajcymi nam serce, pozbawiającymi kondycji i zabierającymi energię. Poniżej podajemy kilka przepisów na to jak w kilkanaście minut od wejścia do domu bądź w trakcie przerwy na lunch zjeść wartościowy, smaczny i zdrowy posiłek.

Sałatka owocowa:
pobrane Pomysły na szybkie i zdrowe przekąski...
Ten przepis jest równie demkratyczny co zdrowy. Wystarczy, że zaopatrzysz się w swoje ulubione owoce, a następnie pokroisz je i wymieszasz. Świetnie sprawdza się połączenie banana, mandarynki i winogrona, ale dorzucenie kiwi, a nawet awokado, na pewno nie zaszkodzi. Dodatkowo, do ich okraszenia możesz użyć bitej śmietany. Ale prawdziwej, kremowej. Ubijaj ją z odrobiną cukru. Obawiasz się o kalorie? Niepotrzebnie. Ta propozycja przekąski obfituje w „dobre” kalorie, przydatne do procesów życiowych twojemu organizmowi o wiele bardziej niż na przykład shake. Prawdziwa bomba witaminowa i bomba smakowa.

Bakalie:
pobrane 1. Pomysły na szybkie i zdrowe przekąski...
Pozycja obowiązkowa! W razie wyjątkowego kryzysu energetycznego i czasowego, warto mieć przy sobie paczuszkę bakaliów. Migdały to źródło błonnika, nienasyconych kwasów tłuszczowych, wapnia, magnezu, białka i witamin B i E. Orzechy mają zalety zbliżone do migdałów a dodatkowo dodadzą paliwa mózgowi, wzbogacą cię o kwas foliowy i magnez. Rodzynki to żelazowa i potasowa bomba podobnie jak daktyle, figi i morele.

Por w panierce:
images Pomysły na szybkie i zdrowe przekąski...
Wystraczy kilka białych części porów pociąć na kawałki a następnie otoczyć je jajkiem i bułką tartą. Następnie usmażyć na rozgrzanej oliwie z oliwek i gotowe. Dla wzmocnienia smaku, można podsmażyć też kilka ząbków czosnku. W zależności o d czasu i apetytu panierowany por może występować jako osobne danie, bądzź jako dodatek do ryżu, kaszy czy zmieniaków.

Sałatka z kuskusem:
pobrane 1 Pomysły na szybkie i zdrowe przekąski...
Ta przystawka wymaga koło 20 minut przygotowań ale walory smakowe i zdrowotne naprawdę są tego warte. Potrzebne będą ( ilości zależą od waszego apetytu) kasza kuskus, bulion warzywny, warzywa: fasola, pomodiry koktailowe, kukurydz, groszek.
Kaszę należy ugotować w bulionie, a następnie pozostawić do całkowitego wchłonięcia przez nią wody. Jednocześnie dobrze jest poddusić posiekaną drobno cebulkę, dodać do niej fasolkę, zalać to bulionem i chwilę pogotować. Teraz pozostaje już tylko połączenie wszystkich składników i przyprawienie ich według uznania: oliwą z oliwek, solą, pieprzem a nawet jogurtem. Smacznego!

Zdrowa fasolka po bretońsku:
pobrane 2 Pomysły na szybkie i zdrowe przekąski...
To zupełnie nieskomplikowany, choć przyznajemy: bezmięsny przepis. Wystarczy do niej puszka białej fasolki, pomidory w puszce i czosnek, cebula, bazylia i sól z pieprzem.
Na patelni podsmażamy cebulkę i czosnek, dodajemy do nich pomidory, dusimy. Do tego wsypujemy fasolę, przyprawiamy i chwilę dusimy. I voila! Gotowe.

Pasta fasolowa:
pobrane 3 Pomysły na szybkie i zdrowe przekąski...
Skoro jesteśmy już przy fasoli, wspomnijmy też o paście fasolowej. Wystarczy wrzucić do blendera fasolę, przyprawy, odrobinę ziaren sezamu, ostrej papryki, natkę pietruszki, koperek, sól, oliwę z oliwek i trochę cytryny. Całość zmiksować. Gotowe. Doskonale nadaje się do razowego chleba ale i do na przykład jako dip do selera naciowego, marchewki, młodej kapusty.
www.instytut.pl
Wszystkie, w/w przepisy są polecane przez Instytut ORAL B, jako przykład zdrowych przekąsek, dlatego usilnie namawiam do ich wypróbowania.
Pozdrawiam…
Cezar

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.