Sen, a dobre samopoczucie …

Sen a samopoczucie.

pobrane2 Sen, a dobre samopoczucie ...
Sen jest stanem, w którym człowiek w ciągu swojego życia pozostaje łącznie przez około 20 lat. Każdy z nas go potrzebuje, nie każdy jednak do końca zdaje sobie sprawę z jego dobroczynnego działania i wpływu na nasze samopoczucie. Jego niedobory przywykliśmy uzupełniać substancjami pobudzającymi centralny układ nerwowy, na przykład kofeiną, zawartą między innymi w kawie. Zapraszamy do zapoznania się z ciekawostkami na temat snu.

W dobie ciągłej pogoni za szczupłą i doskonałą sylwetką, sen może się okazać nieocenionym sojusznikiem. Brzmi niewiarygodnie? A jednak. W czasie snu organizm „ładuje akumulatory”. Skoro więc snu brakuje, akumulatory pozostają wyczerpane i zmuszone są dopominać się o dodatkową energię na swoje dzienne funkcjonowanie. I czepią ją z większych niż zazwyczaj dawek pokarmu.

Dlatego ci, którzy się nie wysypiają jedzą więcej i gorzej, natomiast ludzie wyspani sięgają po pokarmy zdrowsze i w mniejszej ilości. Smaczny sen zatem, to świetna dieta odchudzająca.

Kolejną zaletą nie do przecenienia jest zbawienny wpływ snu na… starzenie się. W nocy ludzki organizm wydziela hormon wzrostu i melatoninę, które znacząco poprawiają nasz wygląd. Ich największe wytwarzanie przypada na okolice północy, ale tylko u pogrążonych w głębokim śnie. Zatem w walce ze zmarszczkami zalećmy sobie kurację spaniem. Od 22:00 do 6-7:00 rano.

W nocy, podczas snu organizm dokonuje ogólnego „przeglądu” i regeneruje zmęczone całodziennym wysiłkiem ciało, a także „naprawia” uszkodzenia. Dlatego jest on tak ważny, również dla gojenia się ran.

Jak zatem zapewnić sobie zdrowy, spokojny sen, który ma tak pozytywny wpływ na nasze zdrowie i urodę? To proste: wieczornym posiłkiem. Ciężkostarawne potrawy, bogate w cukier a także bogaty w cukier alkohol powodują gorsze wydzielanie się dobroczynnego hormonu wzrostu a tym samym zmniejszają naszą conocną regenerację.

A na koniec ciekawostka. Jak w sposób naturalny zapewnić sobie miłe sny? W świetle niedawnych badań naukowych to bardzo proste: wystarczy w sypialni rozpylić miły zapach! Nie wpłynie on co prawda na długość poszczególnych faz snu ale zapewni pozytywne odczucia emocjonalne z nim związane. Dobranoc zatem i słodkich snów!
www.instytut.pl
—————————————————————————————————————–

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.