Usuwanie drobnych uszkodzeń żelkotu na jachcie.

Na krawędzi po uderzeniu nastąpił odprysk żelkotu, natomiast na płaskiej powierzchni pojawiła się gruba rysa.

Aby dokonać naprawy należy najpierw złagodzić krawędzie odprysku ręcznie papierem ściernym 180, natomiast rysę najlepiej pogłębić frezem kulowym, a dopiero następnie złagodzić papierem ściernym.

Zasady nakładania topkotu są zawsze bardzo podobne, jednak z uwagi na drobne naprawy zaleca się, aby ilość przygotowanego materiału była na tyle duża (min. 50g), aby dokładnie można było dozować inicjator. Na odprysk nakładamy GELCOAT FILLER DRY FAST (szpachlówkę żelkotową) w nadmiarze, aby zniwelować jego skurcz. Dodatkowo, żeby ułatwić szlifowanie krawędzi i zapobiec spływaniu, na jedną stronę odprysku możemy nałożyć tkaninę delaminacyjną.

Na rysę nakładamy topkot za pomocą patyczka o podobnej szerokości do rysy i także nakładamy tkaninę delaminującą, aby uzyskać równiejszą powierzchnię do szlifowania.

Tak pozostawiamy GELCOAT FILLER DRY FAST do utwardzenia na 4 godziny, a tkaninę zrywamy dopiero przed szlifowaniem.
Utwardzoną warstwę szlifujemy papierem ściernym P80, a następnie P180 aż do uzyskania płaskiej powierzchni.

Następnie zaczynamy obróbkę papierami wodnymi. Należy przygotować letnią wodę w misce i ok. 30 min. przed obróbką namoczyć papiery. W trakcie szlifowania, po każdej gradacji papieru, należy wymienić wodę, w której moczy się papier i dokładnie wytrzeć szlifowaną powierzchnię.Cały czas pracujemy papierem na kostce, która pozwala prawidłowo dociskać papier do powierzchni. W zależności od koloru powierzchni ostateczna obróbkę szlifierską kończymy papierem P 1200 ~P2000.

Po szlifowaniu naprawiane miejsca powinno być idealnie przygotowane do polerowania pastą polerska Sea-Line S1PREMIUM lub S1 – ostatniego etapu naprawy.
link:http://www.jachtowe.com.pl/usuwanie-drobnych-uszkodzen-zelkotu.html.